Mit i magia. Ursula K. Le Guin
Mit i magia. Ursula K. Le Guin | |
![]() | |
Język oryginału | polski |
Forma | Książka krytycznoliteracka |
Pierwsze wydanie | 1997 |
I wydanie polskie | 1997 |
Wydawca | Gdański Klub Fantastyki |
Autor okładki | Piotr Terszel |
Ilustracje | Piotr Terszel |
Seria wydawnicza | Anatomia Fantastyki |
Opis
Znakiem rozpoznawczym serii Anatomia Fantastyki stało się nie tylko publikowanie debiutantów, ale przede wszystkim − tekstów na tematy niebędące dotąd przedmiotem krytycznej refleksji. Zebrane w jednym tomie eseje Biangi i Stawickiego, będące ich przeredagowanymi pracami magisterskimi, poświęcone były twórczości Ursuli K. Le Guin, a szczególnie magicznymi i mitycznymi aspektami jej utworów. Książkę dopełniają mapy światów Le Guin wykonane przez pierwszego kartografa GKF – Krzysztofa Papierkowskiego.
Niestety, mimo nadziei Wydawcy, "leguinologia" nie rozwinęła się w naszym kraju i nowych książek na temat twórczości tej autorki po polsku nie możemy się doczekać.
Książkę wydano jako 10 numer Czerwonego Karła
Zawartość
Milena Bianga Mit i magia w „Ziemiomorzu” Ursuli K. Le Guin
O autorce „Ziemiomorza”
1. Prawo imion, czyli powrót do wiary w kreacyjną moc słowa
2. Człowiek i jego cień
3. Koegzystencja przeciwieństw
Bąbelki dryfujące w rzece czasu
Bibliografia
Mariusz Stawicki Czytelnik w mit wprowadzony
Wstęp
1. Twórczyni światów. Ursula K. Le Guin i jej dzieło
2. Czytelnik w mit wprowadzony
3. Mit wykreowany
4. Mitologiczna przestrzeń dialogu
Zakończenie. Gra w wartości
Bibliografia